tirsdag 26. juni 2018

Til Skifjell en sommerkveld

Løypene til Skifjell har mange utgangspunkter nord og vest for Lillesand sentrum. Jeg startet turen fra Holta Idrettsplass. Her er det grei parkering og skilting til flere turmål. Turen til Skifjell herfra er ca. 3 km en vei. Flotte stier, lett kupert, total stigning på min tur ble 147 meter. Jeg har hatt to turer til turmål fra andre siden av gata siste tiden, de kan du se her Olashei og Sovehei
Det er lettgåtte turer alle sammen, men du kan få god pulsstigning om du setter opp tempoet i bakkene. Felles for turene her er flotte løyper og mye tilrettelegging med broer og gangstier.
Godt skiltet

Flotte kart overalt i områdene
Du kan gå tørrskodd over myrområdene her
Ikke noen varde på toppen her, men flott "skilt" på et bjørketre
Det er 24.juni og de er modne i området her
Turen til Skifjell går for det meste i skog, ikke så åpent terreng som de to andre turene over. Det var endel fluer, mygg og knott da vi tok en kveldstur, og litt mer trykket i varmen når skogen er såpass tett på. Vi brukte 70 min tur/retur samme vei. Det er litt kortere om du følger løypa helt rundt og ikke tar samme vei tilbake.

Et lite tips om du eg glad i trappetrening: Når du kommer opp den første grusbakken og ser stien inn til høyre, så gå videre rett frem på grusveien. Du kommer da til en nedforbakke. Her er det laget flotte treningstrapper hele veien i bakken. Garantert pulsstigning og kondis test :) God tur!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar