lørdag 11. februar 2017

Keiservarden i februar

Jeg hadde min første tur til Keiservarden i Bodø i oktober 2016. Det var en tidlig morgentur i regnvær. Nå i februar viste varden seg i det flotteste kveldslys etter en strålende solskinnsdag. Bodø har til nå hatt en snøfattig vinter langs kysten, så veien opp er nesten fri for snø. Temperaturen var egentlig ikke så gal før vi startet turen, men med vinden som var tilsvarte tempen godt under 20 kalde. Vi gikk kanskje akkurat litt for tidlig ned, noe som gjorde at vi gikk glipp av den dype rødfargen. Men vakkert.........ja det var det.
Naturen i Bodø er bare vakker
Vardene på toppen
Fortsatt spor etter sherpaene som bygde trappa opp
Minnesmerke Der Deutsche kaiser Wilhelm II
Keiservarden 366 moh
Skiva med alle toppene merket av
Hytta på toppen ga oss litt ly for vinden
Kværmassbu
Flotte turvenner på en fin dag
Når sola gikk ned ble himmelen farget rød
Sol, sol kom igjen, sola er min beste venn
Jeg håper jeg får sjansen til flere turer opp hit. Turen fra oktober kan du se her; Sherpastien til keiservarden . Er du i Bodø og har lyst på litt utsikt, så er dette en tur alle kan klare. Denne gangen hadde vi en aldeles nydelig utsikt fra hotellet også, og fikk virkelig se Bodø by night.

Å få sjansen til å kombinere jobb med flotte naturopplevelser gjør at jeg føler meg heldig. Takk for turen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar