tirsdag 5. november 2013

Drove over a sleeping cop

Jeg er mer sliten i beina etter denne helgen, enn jeg har vært etter lange fjellturer. Jeg har gått langt og lenge, sett mye, ledd mye og lært mye. Fottøyet har måttet passe til kjoler, skjørt og av og til fått være mer behagelig til bukse. Jeg har vært i London.
Byen der det snakkes mer enn 650 ulike språk, og med ca 13 millioner innbyggere.
Alle bussene må lakkeres i den røde fargen....
Hviler beina......

Hjemme hos Dronningen på Buckingham Palace, vi rakk akkurat vaktskifte

Eneste landet i verden med eget trafikklys for hester, det sa i alle fall Turid

Flott syn..... 
House of Parliament, en utrolig vakker bygning. På vei over Themsen 
 En kapsel for hver county
Postkassene ble gullfarget i forbindelse med OL 

Victoria Towers, for noen detaljer... 

Big Ben....eller not so Big Ben 
Bare elsker disse, hvorfor har ikke vi de lenger?? 
Ingen kan vel dra til London uten å gå på show, "We will rock you" på Dominian Theatre 
 London by night, for en by!!
Julestemning, ikke til å unngå... 
Til og med jeg måtte shoppe litt...... Harrods
Selfridge, aldri sett så fin julepynting noen gang 
Pai med biff. Inntatt kl "Tolv og en halv" på norsken til Turid, på The counting house pub.
The Leadenhall, eller "Rivjernet" i bakgrunnen 
The Gherkin "Sylteagurken" , fantastisk bygg
Westminster Abbey London 
 Min turvenn i omgivelser han trives i, en pub på hvert hjørne
Godbye London 

Og dersom du lurer på tittelen, vel.......
Sleeping Cop er det samme som fartsdump, og det var det turen startet med. 
Takk for turen til Mr og Mrs Henning










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar