fredag 27. september 2013

Sommerminner

At jeg elsker å komme meg ut, er ingen hemmelighet. At jeg til stadighet drar med meg "halve skauen" hjem, er heller ikke noen hemmelighet, helt ærlig så forstår jeg ikke at ikke flere gjør det samme. Å trylle litt med funnene er gøy, og da får jeg noe ikke alle andre har. Vil du se?'
Et vakkert vann, dekket med de nydeligste liljer
Vannliljer vokser vilt over hele verden og finnes i mange ulike sorter. Europas vakreste ville vekst blir den kalt. Vannliljer flyter på skogstjern, sjøer og elver, med lange stengler ned til bunnen. Jeg husker godt da vi var små at vi ikke fikk lov å bade der de var, i fare for å bli viklet inn i stilkene og dratt under....vet ikke om noen noen gang er blitt det men....det virket på meg, jeg var litt "redd" dem.

Da har jeg fått opp noen
Den holdt seg fin i mange dager
Litt fletting....
Kjempefin på bordet


Her er restene

Vannliljer er også kalt Nøkkeroser. Og vet du hva, i et vann i Jegers, der er det noen eksemplar av den røde, men i frykt for at noen skal ta den med seg, så er det hemmelig hvor....ser du den, så la den stå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar