søndag 8. november 2015

Curling, en presisjonsidrett!

Curling spilles på is, med tunge granittsteiner. I dag tok jeg turen til Idda Arena i Kristiansand sammen med instruktørene mine på jobb. Vi hadde tidligere på dagen jobbet med målsetting, og jeg tenkte at en fysisk aktivitet der poenget også er å nå målet ville være en fin avslutning på dagen. Det var det!!
Det ser så utrolig enkelt ut på TV!!
Etter dagen i dag er min respekt for denne idretten løftet adskillige hakk. At ingen skadet seg, og det alvorlig, er bare flaks i mine øyne. Her snakker vi virkelig presisjon, balanse, mykhet og eleganse. Vi manglet ALT, hele gjengen :)

Jeg tror han rakk å skyve steinen :)
Nesten stående :)
Rett før fallet....
Så var det å komme seg opp igjen.....
Trodde jeg så elegant ut :)
Sporten har sin opprinnelse i Skottland på 1500 tallet. Curling ble en offisiell OL gren i vinter OL i 1998. Steiene veier maksimalt 19,96 kilogram, og skal skyves bortover isen, IKKE KASTES :)



Jeg sjekket da jeg kom hjem om dette var en idrett der man forbrant noen kalorier, og ble overrasket. Jeg tenker vel at de fleste jeg forbrant i dag var på grunn av latter.
Instruktøren sa vi nok ikke kom til å rekke å spille så mye på de 90 minuttene vi hadde, mer kanskje klare å forflytte steinene, ho hadde rett :) Men vi spilte tre omganger, og jeg jublet høyt den ENE GANGEN min stein faktisk ble liggende i ringen og gjorde så vi vant den omgangen, en virkelig seier.
Ikke la deg lure, jeg hadde noe på skoene som hindret fall!!
Her hadde jeg ikke noe på skoene!!
Takk for en flott dag, laget vårt vant ikke, men vi tapte ikke heller. En prestasjon, ikke presisjon, i seg selv. Kan anbefales, og skal helt garantert prøves igjen.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar