onsdag 3. oktober 2018

Hytta mi og di

Er du som meg som av og til har lyst på hyttetur, men mangler hytte? Eller peiskos, men ikke har peis? Det er igrunnen ikke det at jeg har så lyst på denne hyttegreia hele tiden, til det er jeg altfor glad i å reise. Men av og til kommer lysten til akkurat dette. Da er det så supert at jeg kan dra på "hytta", mi og di hytte. Mange flere burde benytte denne sjansen nå på høsten, det er bare så digg!!
Hytta jeg bruker ligger på Kostøl, mer kjent som Grillhytta ved Slettehei. Hytta er åpen for alle, og har grillpanne inne og bålpanne ute. Vi har benyttet begge deler mange ganger. Putt ei vedski eller tre i sekken, forbered litt middag eller kveldsmat og ta med i sekken. På denne tida anbefaler jeg hodelykt, det blir fort mørkt på ettermiddag/kveld, men det er da det er kosligst.
Utsikten fra vinduene som er helt rundt hytta er flott, dag som kveld. Det skal ikke mye til å lage stemning her inne. Bord og stoler er det til mange, nå er det til og med noen aldeles deilige lenestoler. Mens Morten tente opp bålet så feide jeg og ryddet hele hytta. Litt trist at ikke alle som bruker den klarer å rydde etter seg. Jeg hadde med meg mer søppel ned enn opp for å si det sånn. Det må da være enkelt å forlate hytta slik du ønsker å finne den.
Vi hadde forberdet middag og varmet den på grillristen. Det ble mørkt før vi gikk ned, og det regnet og blåste godt ute. Hytta er mangekantet og det gir mye lyd når vinden tar tak. Vi var her like før stormen Knud kom, og det merktes godt i veggene, akkurat slik det skal når du koser deg med fyr i peisen inne på hytta. Føler meg heldig som har en slik mulighet ikke langt fra døra hjemme. Du har den du og!!
Slik ser grillhytta ut. Denne turen starter fra Koestøl som er mellom Justvik og Ålefjær i Kristiansand. Følg anleggveien fra parkeringsplass ved RV i ca 1 km. Denne etappen er nesten helt flat. Ta deretter til høyre opp lia på traktorvei. Denne går oppover hele veien og følges helt til endes. I enden av veien kommer ei hengebru, og nå ser du hytta på toppen. Hytta ligger på 277 moh.
Har du lyst til å se en annen tur vi har hatt her på kveldstid så klikk her på Kveldsmat på Koestøl  Turen er ca 6,5 km t/r. God tur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar