onsdag 3. juli 2019

Camping er ikke som før, jeg vil ha Glamping

Denne uka dro vi en tur til Hove Canvas. For meg var den kjent som Hove camping, og jeg hadde ikke fått med meg alt bråket rundt endring av drift for denne campingen. Men jeg fikk litt her og litt der når vi nå besøkte campen. Jeg går ikke inn i noen diskusjon, og velger å ikke mene noe mer enn at jeg så falt for dette konseptet. Det er helt i oppstartfase og langt fra ferdig, men ferdig nok til at du kan få en flott glampingopplevelse. Jeg gir deg et bilderas, så kan du se om dette er noe for deg. Uansett så er i alle fall Hove på Tromøya utenfor Arendal en flott plass!
Rullesteinstranda på den ene siden er bare vakker, og det er lett å bare drømme seg bort når du ser på bølgene. Rett på oppsiden her ender furuskogen, og det var perfekte steder å henge opp hengekøya, bare synd jeg ikke hadde noen med.
Her kan du se rett mot lille og store Torungen fyr
Hva med ei natt i et tretelt?
Ikke så værst på innsiden heller
Og badet tar du i badekaret utendørs, med påfølgende badstue om du ønsker
Ønsker du heller en campinghytte var det nok å velge i
Her var ikke alt ferdig, og vi fikk forklart hvordan det vil bli seende ut til slutt. Hyttene var samlet i små tun
Dette må virkelig betegnes som Glamping <3
Etter litt god drikke fra restauranten nøyt jeg ettermiddagssola her.
Sandstranden på motsatt side av rullesteinstranda passer greit for alle med sin langgrunn. Det lå forresten også ei badstue et stykke uti vannet her. Ble fortalt at jeg kunne ha vasset ut.
Vi kjørte en runde på Tromøya før vi tok veien tilbake over broa. Jeg skal tilbake og glampe en dag.
Friluftsaktiviteter og naturopplevelser er hovedattraksjonene på Hove Canvas. Hove ligger vakkert til med hav, holmer og skjær og skog på alle kanter. Du velger selv om du vil overnatte i hytte, glampingtelt eller eget telt. Biler må parkeres utenfor selve campen. Du kan også gjøre som oss, ta en tur i restauranten og bare kikke deg litt rundt eller gå tur på en av de mange turstiene som går på kryss og tvers. Aktiviteter var det nok av tilbud om, både til lands og til vanns. Fortsatt God sommer, gøy å se alt Sørlandet har å by på.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar