lørdag 10. juni 2023

Abusdalsknuten og Fjellestadvarden, 10 toppers 2023

Jeg nærmer meg slutten på årets 10 toppers 2023 i regi av Otra Il. I år har jeg lest på toppene før jeg gikk de, og dermed fått med meg at noen av toppene har start og slutt på samme sted, sånn som Abusdalsknuten og Fjellestadvarden. Så da er det vel naturlig å ta de samtidig, i alle fall om du har tid til det.

Det står på beskrivelsen at du skal kjøre opp bakkene til Fjellestad, og det er jammen meg rett. For noen bakker!! Hvordan kommer folk seg opp hit om vinteren? For her er det virkelig hytter på toppen. Det står også myr og skog på beskrivelsen......tenker MYR er det rette, i alle fall slik vi gikk.

Turen startet her på toppen av bakkene, gode kart og beskrivelser hang på veggen. Vi gikk på en varm, men litt overskyet dag, og det var ikke så lenge siden siste snø forsvant.

Godt skiltet i begynnelsen, litt sånn her og der videre. Vi valgte for det meste å gå i skiløypa denne dagen, og litt etter kart uten sti

Mye myr og vann gir flott og frodig natur

Etter mye myr og litt skog var vi oppe. Tenker det må være en flott skitur som må prøves en gang

Abusdalknuten

Flott utsikt fra alle kanter når du kommer opp. Forrige gang jeg var her kom jeg fra motsatt side, også den veien opp var mye myr

Vi fulgte skiløypa og fikk skilt og blå merkebånd fra løypa og opp

Fjellestadvarden, ikke så mye utsikt og heller ikke lett å se om ikke du fulgte merkene.

Du kan se runda vår her Abusdalsknuten og Fjellestadvarden. Vår tur ble 9,6 km og vi brukte 2 timer og 40 min i turtempo, totalt 250 høydemeter. Bare å innrømme, jeg var blaut i skoan etter 15 min og kom hjem med helt reine bein. Min kjære var tørr etter bedre valg av skotøy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar