lørdag 10. juni 2023

Kort rundtur til Kvina

Jeg er så heldig at nedslagsfeltet for jobben min er hele Agder. Det betyr at "kontoret" av og til er helt andre steder enn i Kristiansand hvor jeg er til daglig. Forrige uke fikk jeg mulighet til å ta en kveldstur etter jobb, og turen gikk til en flott topp som ligger mellom Lyngdal og Farsund, med en flott utsikt på store deler av turen. Jeg finner mange av turene ved å følge andre med samme turinteresse som med meg selv, og jeg håper at turene mine også kan motivere andre til å komme seg ut i naturen.

Turen startet her. Vi kjørte på Fv43 mellom Lyngdal og Farsund, rett på Lyngdlssida av bomstasjonen tok vi av mot Djupvik. God parkering rett ved veien. Du kan også parkere på Farsundssida av bommen Den gamle veien går rett bak autovernet ved bommen.

Skogen var så utrolig fin og grønn og ga oss litt skygge på en varm dag.

Godt skiltet og merket, vi valgte å gå som en rundtur.

Den flotteste utsiktsplassen på turen mener jeg var her. Flott tilrettelagt med benk der du kan sitte å drømme litt. 

Sjekk hvor sterk hun er :)

Denne steinen kan til og med du rugge på. Ruggesteinen er merket, sjekk om du får det til :)

Da var vi kommet til toppen og høyeste punkt

Rundturen vår ble 3 km og vi brukte 1 time og 10 min og 213 høydemeter. Fint terreng, litt opp og ned som de aller fleste klarer helt greit. Og utsikten, den er superfin. God tur :)
Du kan se hele turen her Kvina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar