søndag 4. juni 2023

Dagsturhytta Havblikk i Farsund kommune

Denne uka var jeg på jobb en dag i Kvinesdal, og når det var litt tid på kvelden var ikke tur til dagsturhytta i Farsund så langt unna. Jeg visste at dette var en kort og tilrettelagt tur på grusvei, men at den skulle ta meg ned til en perle på Sørlandet, det visste jeg ikke. Bli med.

Glemte å ta bilde før jeg faktisk var ved hytta. Det er akkurat 1 km fra parkering og ut, alt på grusvei. Her er det virkelig tilrettelagt for at alle kan komme ut. Toalett er også på plass 100 meter før du kommer til hytta. Rullestolrampe gjør at alle kan komme inn og nyte den FANTASTISKE utsikten. Ikke rart den heter Havblikk.

Her var det bare nydelig i sola.

Skal jeg klage på noe, så må det være at vinduene var veldig skitne, og det er synd med den utsikten.

Utsikten ned her fanget oppmerksomheten Jeg har jo hørt om Loshavn, men egentlig ikke visst hvor denne perlen er, men der nede lå den. Du bare må ta turen ned om ikke du allerede har vært der.

Flott infotavle når du kommer ned. Vi var her så seint på dagen og tidlig i sesongen at vi kunne kjøre ned, men her er ikke mye plass til mange biler, men du kan fint gå fra parkeringa til dagsturhytta.

Er egentlig ikke så mye å kommentere på bildene her, bare å nyte denne plassen som har vært bebodd av loser, kapteiner og kapere.


Idyll

Her går du helt inni husveggene. Alle husene var så utrolig flott vedlikeholdt
Den døra oste velstand

Alle tak og vegger var skeive, men så flott restaurert

Hagene og beplantningen var et syn
Det ble en fin kveld, både dagsturhytte og vakre Loshavn. For å komme hit fulgte vi fv 43 fra Farsund mot Lundevågen, deretter mot Vanse. Når du kommer til Lunde tar du av mot Loshavn. Vi parkerte på den nye p-plassen like ved avkjøringen mot Loshavn. Selve turen tur/retur Havblikk er kun 2 km, litt bratt start, men på grusvei går det greit. God tur.

Du kan se hele turen her Havblikk i Farsund

Dette var min 9.kommune og dagsturhytte. Vil du se de andre så ligger de her:

Knibenro i Lillesand HER 
Øyliblikk i Kristiansand HER 
Moseidhytta i Vennesla HER 
Trogbu i Åmli HER 
Sherpahytta i Lyngdal HER
Skredderhytta i Flekkefjord HER 
Fjordsyn i Kvinesdal HER
Berefjell i Iveland HER







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar